Works & Narrative by Dani Twichel


My name is Dani, I am a 24 year old visual artist from Tacoma, Washington.

At the start of the pandemic I was living in Chile: teaching English, speaking Spanish, learning how to tattoo, and falling in love. My goal was to make myself a permanent resident and work in the field of international education & meaningful travel.

Unfortunately I felt forced to come home due to the uncertainty of it all: at the time, I didn't know how bad the virus would be and I was afraid to be away from my family.

Fast forward to living at home for the last 6 months. My career in international education has become more exceedingly difficult to enter and I might have to accept a temporary hold on this dream. It is a hard pill to swallow given that I was just getting started in the right direction. However, it is not without its silver linings.

Since lockdown, a new sense of creativity has been flowing out of me and it hasn't slowed down. I faced my hesitation of trying digital art and ended up really enjoying it! Now, I have been expressing myself with mixed media and simple animation. I love combining paintings and photographs with digital interventions in order to bring them to life.

In my household I live among 2 family members with severe anxiety and depression as well as OCD, such mental health challenges that have deepened during the pandemic. This said, I try to protect my mental health at all costs in order to be a stable figure for my Dad and my brother. Making art is key in this effort because it takes me to a space of whimsy and serenity when I need to escape. I hope that my work can give others the same reprise.

Arabic:
اسمي داني، أنا فنان بصري عمره 24 سنة من تاكوما، واشنطن.
في بداية الوباء كنت أعيش في تشيلي: تدريس اللغة الإنجليزية، والتحدث باللغة الإسبانية، وتعلم كيفية الوشم، والوقوع في الحب. كان هدفي هو أن أجعل مقيمًا دائمًا وأعمل في مجال التعليم الدولي والسفر الهادف.
للأسف، شعرت بأنني مجبرة على العودة إلى المنزل بسبب عدم اليقين من كل ذلك: في ذلك الوقت، لم أكن أعرف مدى سوء الفيروس وكنت أخشى أن أكون بعيدا عن عائلتي.
بسرعة إلى الأمام للعيش في المنزل لمدة 6 أشهر الماضية. لقد أصبحت مسيرتي المهنية في التعليم الدولي أكثر صعوبة في الدخول وقد يتعين عليّ أن أقبل هذا الحلم مؤقتاً. إنها حبوب منع الحمل من الصعب ابتلاعها ، كنت بدأت للتو في الاتجاه الصحيح. ومع ذلك ، فإنه لا يخلو من بطانات الفضة.
منذ الإغلاق ، وقد تم تتدفق شعور جديد من الإبداع من لي وأنه لم يتباطأ. واجهت ترددي في محاولة الفن الرقمي وانتهى به الأمر حقا يتمتع! الآن ، لقد تم التعبير عن مع وسائل الإعلام المختلطة والرسوم المتحركة البسيطة. أحب الجمع بين اللوحات والصور الفوتوغرافية مع التدخلات الرقمية من أجل إعادة حياتها.
في منزلي أعيش بين 2 من أفراد الأسرة مع القلق الشديد والاكتئاب وكذلك الوسواس القهري، مثل هذه التحديات الصحة العقلية التي تعمقت خلال الوباء. وقال هذا ، وأنا أحاول حماية صحتي العقلية في جميع التكاليف من أجل أن يكون رقما مستقرا لوالدي وأخي. صنع الفن هو المفتاح في هذا الجهد لأنه يأخذني إلى مساحة من النزوة والصفاء عندما أحتاج إلى الهروب. آمل أن عملي يمكن أن تعطي الآخرين نفس التمتع.

Kurdish: 
ناوم دانیە، من هونەرمەندێکی بینراوی تەمەن 24 ساڵی خەڵکی تاکۆما لە واشنتۆن
لە سەرەتای ئەو پانتایە کە لە شیلی دەژیام : ئینگلیزی فێر دەکەم ، بە ئیسپانی قسە دەکەم ، فێربووم چۆن تاتۆ بکەم ، عاشق ببمە . ئامانجی من ئەوە بوو کە خۆم بکەمە نیشتەجێیەکی هەمیشەیی و لە بواری پەروەردەی نێودەوڵەتی و گەشتێکی مانادار دا کار بکەم .
بەداخەوە هەستم کرد بە ناچاری بێمەوە ماڵەوە لەبەر ناڕوونی هەمووی : لەو کاتەدا نەمدەزانی ڤایرۆسەکە چەند خراپ دەبێت و دەترسم لە خێزانەکەم دوور بم .
خێرا بۆ ژیان لە ماڵەوە بۆ ماوەی 6 مانگی ڕابردوو کاری من لە خوێندنی نێودەوڵەتی دا زۆر دژوارتر بووە بۆ چوونە ژوورەوە و لەوانەیە پێویست بکات کە بە شێوەیەکی کاتی ئەم خەونەم پێ قبوڵ بێت حەبێکی قورسە بۆ قووتدان ، تازە بە ئاراستەیەکی ڕاستدا دەستم پێ دەکرد . بەڵام ئەو هیدایەت و ڕستانەی کە لە زیوی دایە، نییە.
لەوەتەی قوفڵ دراوە ، هەستێکی نوێ لە داهێنان لە من دەرژێت و خاوی نەکردەوە . من لە هەوڵی هونەری دیجیتاڵدا تووشی دوودڵبوونم بووم و بە ڕاستی چێژی لێ وەردەگریم ! ئێستا من بە میدیای تێکەڵاو و ئەنیمەیشنی سادە وە خۆم دەرئەبڕم . من حەزم لە تێکەڵکردنی تابلۆ و وێنەکانە لەگەڵ دەستێوەردانی دیجیتاڵ بۆ ئەوەی بیانهێنە ژیانەوە
لە ناو ماڵمدا لە نێوان 2 ئەندامی خێزاندا دەژیم کە دڵەڕاوکێو خەمۆکییەکی توندیان هەیە هەروەها ئۆسی دی، ئەو جۆرە تەحەدای تەندروستی دەروونییە کە لە کاتی پەتامیدا قوڵبۆتەوە. ئەمە گوتی ، هەوڵ دەدەم بە هەموو نرخێک پارێزگاری لە تەندروستی دەروونی خۆم بکەم بۆ ئەوەی ببمە کەسایەتی جێگیر بۆ باوکم و براکەم . هونەر کردن کلیلی ئەم ڕەنجە چونکە دەمباتە ناو فەزای هەوەس و بێ هیوایی کاتێک کە پێویستم بە ڕاکردنە هیوادارم کارەکەم هەمان چێژ بە وانی تر بدات

Instagram: @danitwichy

Post a Comment